بلاگ

راهنمای خرید قفسه فروشگاهی

راهنمای خرید قفسه فروشگاهی

راهنمای خرید قفسه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی یک وسیله مهم در هر فروشگاه است که برای نمایش کالاها و محصولات به صورت منظم و مرتب به کار می‌رود. در این مقاله، به بررسی انواع قفسه فروشگاهی، عوامل مهم در انتخاب قفسه مناسب، راهنمایی های خرید و استفاده از قفسه فروشگاهی خواهیم پرداخت.

 

انواع قفسه فروشگاهی:

  1. قفسه تک ستونه: این نوع قفسه بیشترین استفاده را در فروشگاه ها دارد و به صورت تک ستونه و بلند ساخته می‌شود. قفسه تک ستونه مناسب برای نمایش کالاهایی است که به صورت پشته ای یا درون یکدیگر قابل نشان دادن هستند.
  1. قفسه دو ستونه: این نوع قفسه دارای دو ستون با فضای بزرگتر برای نمایش کالاها است. این قفسه بهترین گزینه برای نمایش کالاهایی است که حجم بالایی دارند و برای رده بندی کالاهای مختلف مناسب است.
  1. قفسه سه ستونه: قفسه سه ستونه پیشرفته ترین نوع قفسه فروشگاهی است و خصوصیات هزینه بر روی سایر انواع قفسه ها را دارا می باشد. این قفسه به خصوص برای فروشگاه های بزرگ و مرکز خریدها مناسب است.

 

عوامل مهم در انتخاب قفسه فروشگاهی:

انتخاب قفسه فروشگاهی یکی از عوامل مهم برای تأثیرگذاری بر رضایت مشتریان و افزایش فروش است. در صنعت خرده فروشی، مکان قفسه های فروشگاهی و نحوه چیدمان و برنامه ‌ریزی محصولات در آنها، می‌تواند از مقاصد و استراتژی های بازاریابی موفقیت‌آمیز تاثیرگذاری کند. در ادامه این مقاله، عوامل مهمی که در انتخاب قفسه فروشگاهی تأثیرگذار هستند بررسی می‌شوند.

1- موقعیت فروشگاهی:

یکی از عوامل مهم در انتخاب قفسه فروشگاهی، موقعیت فروشگاهی است. فروشگاه های قرار داده شده در مراکز خرید و یا مناطقی با رونق تجاری بیشتر، احتمال بیشتری برای فروش محصولات دارند. در این مورد، قفسه های فروشگاهی باید در مکان های قابل دسترسی و قابلیت دیده شدن باشند تا بهترین نتیجه را برای فروش حاصل کنند.

2- جنسیت مشتریان:

جنسیت مشتریان نیز می‌تواند در انتخاب قفسه فروشگاهی تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر محصولاتی برای زنان را در قفسه فروشگاهی قرار دهید، باید اطمینان حاصل کنید که قفسه به گونه ای طراحی شده است که مشتریان زن را جذب کند.

3- رنگ و نور:

رنگ و نور قفسه فروشگاهی نیز می‌تواند بر تصمیم گیری مشتریان تأثیرگذار باشد. رنگ های جذاب و مورد علاقه مشتریان می‌توانند آنها را متوجه محصولات قرار گرفته در قفسه کنند. همچنین، نور مناسب نیز باید در نظر گرفته شود تا محصولات به خوبی دیده شوند.

4- محتوای قفسه:

محتوای قفسه همچنین می‌تواند در انتخاب آن مؤثر باشد. در این مورد، انتخاب محصولاتی با کیفیت بالا و برندهای معتبر می‌تواند به کسب و کار کمک کند و حتی باعث ایجاد تمایل برای خرید بیشتر در مشتریان شود.

5- ارتفاع قفسه:

ارتفاع قفسه ها نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. قفسه های طول کمتر و ارتفاع بیشتر می‌توانند بهتر برای نمایش محصولات مورد نیاز باشند. در عین حال، قفسه های با ارتفاع کمتر و طول بیشتر ممکن است مناسب تغییرات و تنوع بیشتری در چیدمان داشته باشند.

6- محصولات مرتبط:

قفسه های فروشگاهی می‌توانند به گونه ای طراحی شوند که محصولات مرتبط را به همراه هم نشان دهند. مشتریان علاقه مند به خرید محصولات مرتبط می‌توانند با خرید یک محصول، به خرید دیگری ترغیب شوند.

به طور کلی، انتخاب قفسه های فروشگاهی مؤثر و موفق به موارد فوق نیاز دارد. هر چه قفسه ها بهتر طراحی شده و محتوای مناسبی داشته باشند، احتمال بیشتری برای افزایش فروش و رضایت مشتریان وجود دارد.

حال که با انواع قفسه فروشگاهی و عوامل مهم در انتخاب قفسه فروشگاهی آشنا شدیم به برسی راهنمایی خرید قفسه فروشگاهی میپردازیم

راهنمایی های خرید و استفاده از قفسه فروشگاهی:

1.بررسی نیازهای خود:

قبل از خرید قفسه های فروشگاهی، نیازهای خود را بررسی کنید. ابتدا متوجه شوید که چه نوع کالاهایی را قصد دارید در آنها قرار دهید؛ آیا کالاهای شکیل و حجیم یا محصولات کوچک و سبک هستند؟ سپس معلوم کنید که چقدر فضا و ارتفاع برای قفسه ها در فروشگاهتان اختصاص خواهد یافت. با این اطلاعات در اختیار، می توانید قفسه هایی را که به نیازهای شما مناسب هستند انتخاب کنید.

2.جنس قفسه ها:

به جنس قفسه ها توجه کنید. معمولاً قفسه ها از فلز، چوب، پلاستیک یا شیشه ساخته می شوند. هرکدام از این مواد دارای ویژگی ها و مزایا خاص خود هستند. برای مثال، قفسه های فلزی معمولاً مقاوم ترند، اما می توانند سرد و سنگین باشند. به همین ترتیب، قفسه های چوبی معمولاً ظاهری زیبا دارند، اما در مقابل آب و رطوبت حساس هستند. در نهایت، قفسه های پلاستیکی سبک و ضد زنگ هستند، اما ممکن است برای کالاهای سنگین و ثقیل مناسب نباشند. بنابراین، قبل از خرید، تصمیم بگیرید کدام نوع ماده برای شرایط شما مناسب است.

پیشنهاد ویژه : جشنواره ویژه فروش قفسه سوپر مارکتی

3.ابعاد و طرح قفسه ها:

همچنین، قبل از خرید قفسه ها، بررسی کنید که آیا ابعاد و طرح آنها با فضای موجود در فروشگاه شما سازگار هستند یا خیر. اگر قفسه ها بیش از حد بزرگ یا کوچک باشند یا اگر طرح آنها با سبک فروشگاه شما همخوانی نداشته باشد، ممکن است روی کاهش مشتریان شما تأثیر بگذارد.

4.تقسیم بندی و برچسب گذاری:

برای فروشگاه ها با نمایشگاه های بزرگ یا برای آنهایی که بیش از یک دسته بندی کالا دارند، تفکیک قفسه ها و برچسب گذاری آنها بسیار مهم است. این کمک می کند تا مشتریان به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و فرآیند خرید را سریع تر و آسان تر کنند. بنابراین، پیش از استفاده از قفسه ها، از قدرت بارکدخوان، سیستم های ردیابی موجود و دیگر ابزارهای تقسیم بندی کمک بگیرید تا فضای فروشگاه شما بهینه شود.

پیشنهاد ویژه : جشنواره ویژه فروش قفسه پیچ و مهره

5.نظم و تمیزی:

آخرین راهنمایی برای استفاده از قفسه های فروشگاهی، نظم و تمیزی آنها است. همواره توجه داشته باشید که قفسه ها و کالاهای موجود در آن ها مرتب و به ترتیب باشند و هرگونه کالایی که آسیب دیده یا منقضی شده است را از قفسه ها حذف کنید. تمیز نگه داشتن قفسه ها و کاهش هدررفت کالاها به طور قابل ملاحظه ای در بهبود عملکرد فروشگاه تاثیر می گذارد.

در نهایت، برای خرید قفسه فروشگاهی باید به انواع و مدل های مختلف موجود در بازار دقت کرده و با توجه به نیاز های خاص فروشگاه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین باید به مراقبت و نگهداری مناسب قفسه دقت کرده و هرگاه نیاز به تعمیر و تعویض قفسه داشتید، به صورت به موقع اقدام کنید.

 

❗ دی پی شلف را در اینستاگرام همراهی کنید

✅ برای خواندن مقالات بیشتر و اطلاع از تخفیفات انواع قفسه انباری با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *